Monitorowanie konkurencji a zyski firmy

Monitorowanie konkurencji a zyski firmy

Na rezultaty finansowe, jakie notuje twój sklep, wpływają nie tylko zasady, jakie obowiązują w twoim sklepie, ale też działania konkurencji. To konkurencja w większości przypadków nadaje ton branży. To działania konkurencji sprawiają, że w twoim sklepie sprzedawane są produkty w takich ilościach, jakie obecnie nocujesz. Tymczasem monitorowanie konkurencji może ci przynieść znacznie lepsze efekty. Czasami monitoring pozwoli ci dokonać skutecznych zmiany, które szybko przełożą się najwyższą sprzedaż. Zyski firmy będą znaczącą większe, jeżeli mądrze ustanowić politykę cenową w sklepie.

Czasami nie masz nawet punktu odniesienia co do tego, ile należy zarobić na konkretnym produkcie. Może ci się wydawać, że w danej branży marże są wysokie i tym samym nałożysz wysokie ceny. Niestety te wysokie ceny będą odstraszają potencjalnych klientów klienci będą widzieć, że w innych sklepach można kupić znacznie taniej i nie zrobią u ciebie zakupów. Tymczasem monitorowanie konkurencji pokażę ci, gdzie wykonujesz błąd. Jeżeli konkurencja, która prowadzi podobny sklep, ma ceny znacznie niższa, to znaczy, że i tak są one opłacalne, bo nawet, gdy ten sklep sprzedaje więcej produktów na niższe ceny, to i tak może na tym dobrze zarobić. Ty natomiast, sprzedając niewiele produktów w wysokich cenach możesz coś sprzedać, ale klienci zapamiętają, że kupili u ciebie drogo i już nie wrócą. Jest mało prawdopodobne, że polecą cię swoim znajomym i rodzinie. Tak więc oferta twojego sklepu nie będzie się rozprzestrzeniać, a ty w takiej sytuacji po prostu nie zarobisz tyle, ile mógłbyś zarobić.