Słowo może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie praktykowany handel elektroniczny. Najbardziej powszechną jego formą są zapewne sklepy online. To wszelkie działania, które sprzyjają zawieraniu umów sprzedażowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to zasadne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów online. W wielu przypadkach umowy handlowe podpisywane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za towar i w ten sam sposób się go dostaje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, o czym decydują głównie zyski, jakie płyną z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedających. Znaczniejsze możliwości wyboru, kiedy chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny wykazuje też słabsze strony. Często tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego zalicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.

Kategorie: Uncategorized

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *